Trip No.4: Místo v Corku málem v Cambourne

V neděli to budou přesně dva měsíce ode dne, kdy jsme šly se Sabčou do práce a doufaly při tom, že nás šéfová pustí dřív, abychom stihly bus směřující do irského města Cork. Článek přichází po docela dlouhé odmlce, ale doufám, že díky poznámkám v mém cestovatelském bloku bude detailní, jako bychom tam byly včera.

..............................................................................................................................

Asi nikam nepojedem
Naše nadřízené se jednoho dne na obědě zmínily, že bychom měly dostat se Sabčou další týden dovolenou. Ano, sice řekly, že to ještě není jisté, ale my to tak nějak nechtěly slyšet a co nejdřív začaly plánovat další výlet. Narazily jsme na levné lístky do Corku a v tu ránu byly rozhodnuty, pojedem do Irska. Chvíli jsme váhaly, protože jsme nevěděly jistě, jestli to volno dostaneme, ale cena byla tak výhodná, že jsme to riskly. Samozřejmě se později ukázalo, že dovolenou máme, ale o den kratší, než potřebujeme. Začaly jsme skoro škemrat u šéfové, aby nás z práce uvolnila i ten čtvrtý den, ale bohužel to nebylo možné, takže jsme se rozhodly smířit s tím, že nikam nepojedeme. Nakonec se nám však poštěstilo a v den odjezdu nám šéfová dala jen pár pokojů a ještě jsme je mohly uklízet společně, takže jsme se lehce po poledni šly osprchovat do sprch hotelového fitka, upravit a vyrazily jsme na autobus.

Jsou ti lidi normální?
Ano, místo abychom si připlatily asi 20 liber a letěly letadlem, rozhodly jsme se pro cestu autobusem. Pro cestu, která měla trvat asi 1848946487848955484 hodin. Vlastně jsme v autobuse měly strávit více času, než v Corku samotném. A taky strávily. Ale co si budem povídat, vzpomínáme na to rády. Cestování autobusem má své výhody (především pokud je poloprázdný). Jelikož v něm strávíte většinou mnohem více času, než v letadle, obvykle více "poznáte" spolucestující, nebo se dokonce s některými doopravdy seznámíte. My cestou do Corku takhle narazily na dvě zvláštní osoby.

Děsivě vypadající černoch
První z nich byl asi padesátiletý černoch s křivými, zlatými zuby, nenávistným pohledem a hromadou řetězů ověšenou kolem krku. Nebyl moc sympatický a když si s námi později začal povídat, zjistily jsme, že mu skoro nerozumíme, což byl důvod navíc k tomu, abychom se mu snažily vyhýbat. Když jsme se s ním po cestě trajektem opět potkaly a on nám oznámil, že nás hledal, aby si s námi pokecal, byly jsme vděčné, že jsme zapadly na skryté místo a šly spát.

Nepříjemná babča, která Sabči nabídla zrcátko
Druhou zvláštní osobou byla starší paní, kterou jsme téměř od začátku cesty neměly rády. Seděla těsně před námi a najednou se na nás zničehonic otočila a ironicky pronesla: "Vy jste ztichly? No, to se teda divím." Doteď netušíme, proč tohle řekla, jelikož my jsme obě koukaly do mobilů a skoro nemluvily. Každopádně paní vystoupila asi dvě zastávky před Corkem a cestou zpátky jsme se bavily tím, jaká by to byla náhoda, kdyby do autobusu přistoupila i tentokrát. Ano, hádáte správně, stařenka opravdu nastoupila a samozřejmě nás poznala. Tentokrát nás ale mnohem příjemněji pozdravila a usmála se. A dokonce když Sabča vytáhla z batohu střep z našeho domácího zrcadla, aby se na sebe podívala, paní jí starostlivě nabídla svoje zrcátko, aby si Sabča neublížila. Po několikaminutovém přesvědčování, že má zrcátka dvě a klidně si tak Sabča může jedno nechat, se nechala konečně ujistit, že si moje spolubydlící svým střepem nijak neublíží. Takže z nepříjemné paní se nakonec vyklubala docela milá babička.

Kiss the stone
Dočetly jsme se, že nedaleko Corku je jeden pěkný hrad, který stojí za to. Vstupenku do areálu zahrad při Blarney Castle jsme si koupily předem na internetu, takže plán na první den byl jasný. Hrad se nachází v nedaleké vesničce, kam jezdí autobus, ale my se rozhodly vyzkoušet stopování. Dlouho jsme nemohly narazit na žádné dobré místo a ani pak nám nikdo nechtěl zastavit. Nakonec jsme se postavily k výjezdu z benzínky, kde nás nabrala paní, která jela do školy pro syna. O chvilku později už jsme si to směřovaly k bráně do zahrad a dále k hradu. Největší atrakcí je Blarney stone, což je kámen zabudovaný do věže hradu už od roku 1446 a jeho políbení vám má zlepšit výřečnost a schopnost lichotit. Abyste známý kámen mohli políbit, musíte si lehnout zády na zem a hlavou se spustit do díry vysoko nad zemí. Samozřejmě bych nemohla odejít aniž bych tuhle zajímavost vyzkoušela!
Při líbání vás i vyfotí a fotky si za poplatek potom můžete nechat vyvolat. Na to už jsme se ale vykašlaly a vydaly se prozkoumat krásy zahrad okolo. Prošly jsme je křížem krážem, užily si podzimní atmosféru, došly k soukromému "zámku" nedaleko a vydaly se najít vhodné místo ke stopování zpátky do Corku. Tentokrát to šlo snadněji, kousek za autobusovou zastávkou nám zastavila paní, která nám později řekla, že důvod její ochoty je představa vlastní dcery na našem místě. Dále nám vyprávěla, jak byla ubytovaná v pražském hostelu a po chvíli nás vysadila nedaleko "naší" ulice, kterou nám přesně ukázala.

A zase ten couchsurfing
I tentokrát jsme se rozhodly samozřejmě využít možnost Couchsurfingu a když jsme narazily na mladého Jorgeho (a Sabča překvapivě nepotřebovala ověřovat jeho identitu), bylo jasno. Jelikož jsme už věděly, kde jeho byt hledat a měly jsme ještě dostatek času, rozhodly jsme se trochu projít Cork a až k večeru se vydaly na kopec a bez problémů našly dům, který jsme potřebovaly. Seznámily jsme se s Jorgem, který nám chvíli povídal o jeho životě, práci a životní filozofii. Pak jsme se rozhodli jít do místní hospody, abychom vyzkoušely proslulé černé irské pivo značky Guinness, které nám docela chutnalo. Nebudu tady vyprávět, jak Sabča suverénně podala barmance občanku místo kreditky, když chtěla zaplatit. Zhlédli jsme živý koncert, užili si příjemnou atmosféru hospody, povídali si a po chvíli se vydali zpátky "domů". Jorge bydlel v malém pokoji s velkou postelí. Jelikož jsme byli celkem tři, nafoukli jsme ještě třetí "postel" a my se Sabčou doufaly, že na ní bude spát náš hostitel. Samozřejmě se tak nestalo a po Sabčiném rázném: "Ty spíš s ním," jsme ulehli na svá místa. Čekala jsem, že to bude docela nepříjemné, ale nakonec jsem s naším hostitelem sledovala Simpsonovy a hrála Poker, což bylo vcelku fajn.

Utekly jsme beze stopy
No, dobře, ne tak úplně. Ale měly jsme to v plánu. Jelikož Jorge ráno nevypadal jako by měl v plánu se probudit, ani když jsme byly schválně docela hlučné, rozhodly jsme se napsat dopis s poděkováním a prostě vypadnout. Už jsme byly dole u dveří, když nám došlo, že za námi musí někdo zamknout. A protože jsme na nikoho jiného v domě nenarazily, musela jsem se vydat zpátky nahoru a našeho spícího hostitele probudit. Chudák vyskočil a značnou chvíli mu trvalo, než mu došlo, kdo jsem a co se děje. Naštěstí se ale vzpamatoval, trochu zaskočeně se s námi rozloučil a my se vydaly najít nějaké slušné místo na snídani. Naštěstí jsme vybraly správné osoby, které jsme oslovily s prosbou doporučení místečka splňujícího naše požadavky a o pár minut později si objednávaly míchaná vajíčka v útulné kavárně laděné do bíla. Užily jsme si jídlo (a nemohly dojíst dort, který jsme si daly jako dezert), ještě se trochu pokochaly městem a nasedly do autobusu, který nás dovezl zpátky do Lodnýna.

Nakonec ještě klasicky pár fotek navíc.

BLARNEY CASTLE AND GARDENS

CORK

Byli jste v Corku, nebo jiném irském městě? Co určitě stojí za to vidět, když se člověk vydá do Irska? Dejte vědět v komentářích :)

1. Teďkom na nějakou dobu jsem v Irsku a určitě bych doporučila Mohery na ktere se taky chystáme a nebo hooklighthouse :)

1. Cliffs of Moher je jedno z míst, které bych strašně chtěla vidět :)

2. Já jsem už půl roku přímo v Corku. Ale místo které jsem si v Irsku úplně zamilovala je Killarney. Jezdím tam pravidelně za kamarádkou a moc ráda se tam vracím. Je to malé městečko přímo u národního parku a myslím, že opravdu stojí za to vidět jak městečko tak i park ;) celkově hrabství Kerry je plné nádherných míst. Ještě jsem neviděla všechno, ale chystám se na to :)

1. A co říkáš na Cork?
      Určitě až pojedem na nějaký delší výlet do Irska, tak zařadíme i Kerry :) díky za tip!

3. heh super fotky, v irsku som este zatial nebola ale irske pivo som pila. :D

4. Vy jste na to cestování stopem a spaní díky couchsourfingu pěkný éra! :D

Zápisky z cest a života v Anglii ⇨ Secrets of M

1. To teda! :D A momentálně začínám uvažovat o tom, kdy couchsurfing vyzkouším sama :) :D

5. Anet super článok :). Ako sa ti páčil Cork v porovnaní s inými miestami, ktoré si už videla? Ak sa ešte niekedy budeš chcieť ísť pozrieť do Írska na blogu mám celú sériu článkov. V Kerry, blízko pri Killarney som rok žila (pred 7 rokmi a vtedy som bola aj v Corku, no Blarney som bohužiaľ nevidela) a teraz som sa tam minulé leto vrátila na 3 týždne a v podstate som ho už celé prešla. :) Ak budeš chcieť vedieť nejaké tipy alebo miesta, ktoré sa určite oplatí vidieť napíš mi. Tu je jeden článok zo série http://luciasblog.sk/ireland-part-iv-giants-causewaycarrick-a-rede-rope-bridge-dark-hedges-dunluce-castle/ a ešte dokončujem videá k príspevkom z Kerry :) takže tie ešte pribudnú :)

1. Diky za tipy. Do Irska se pravdepodobne (99%) vydam na dalsi pracovni vylet uz cca za mesic (minimalne na nekolik mesicu), takze urcite tvuj blog projedu! :)
      Jinak, co se Corku tyce, prisel mi spis jako takove mensi (celkem nudne) mestecko. V porovnani s ostatnimi mesty celkem zklamani.

2. Mňa osobne tiež Cork až tak neoslovil, možno to bolo aj počasím, ktoré sme vtedy mali. V Írsku sú tie mestá zvyčajne menšie, aj keď sú to ich veľkomestá. Dublin má tiež domáckejšiu atmosféru, žiadne extra výškové budovy a tak ale za to je taký historický :). O to zaujmavejšia je v Írsku príroda. Napr. aj ten Killarney národný park, ktorý je obrovský alebo miesta ako Gap of Dunloe, Newgrange, Ring of Kerry kde si obehneš niekoľko miest naraz. A ešte pekné mesto, z tých väčších, je Galway. Uži si Benátky :)

3. Presne na prirodu se nejvic do Irska tesim! Uz od 9.3. tam totiz budu pracovat, takze jsem neskutecne natesena na vylety :) Dublin jsem jeste nevidela a tentokrat zase poletim do Corku, takze nevim, kdy se dostanu do Dublinu treba :D ale urcite bych tam chtela aspon na jeden den kouknout :)

4. Super! To hej, to a podľa mňa už tak "patrí" vidieť aj hlavné mesto keď už tam budeš dlhšie. Ak budeš mať nejaký víkend voľno tak stihneš celý Dublin. Prajem veľa šťastia v novej práci a kopec príjemných výleto v Írsku :) potom mi napíš či sa ti Írsko páči :)

5. Přesně tak! Takže doufám, že mi to vyjde :) Třeba poletím z Dublinu pak zpátky domů, tak si tam prodloužím pobyt na pár dnů :)
      Díky a určitě dám vědět :)